Habár a strandidő végéhez közeledünk, nem kell lemondanunk az medencék adta élményekről. Az úszás a legősibb mozgásformák közé tartozik, melyet, ha egyszer megtanulunk soha többé nem felejtjük el, így hát érdemes minél korábban elkezdeni.

 

 Az tény, hogy a gyermekek fejlődéséhez elengedhetetlen a megfelelő sport, így érdemes megismertetni már egészen fiatalkorban a mozgás örömét. Alábbi cikkünkben összefoglaljuk miért is érdemes beíratni gyermekünket úszni, vagy már csecsemőkorban babaúszásra járni vele.

 

Minden izmot megmozgat

Amíg gyermekünk gyakorolja a különbféle úszástechnikákat, nem is gondolnánk hány izom lendül mozgásba. Az előrehaladás érdekében a kar, illetve lábizmokat használjuk lábtempó és kartempó formájában, a stabilitás, illetve vízen való fennmaradás ügyében pedig szervezetünk a törzs, has, csípő, comb, illetve hátizmokat hívja segítségül. Mivel a víz jóval sűrűbb halmazállapotú a levegőnél, ezért a visszatartó erő is erősíti izmainkat, valamit tudat alatt is arra készteti testünket, hogy  az izmos használatával ne süllyedjen el.

 

Cikközi 1

Légzőszerv fejlődése

A folyamatos dinamikus mozgás, egyenletes légzésre készteti a szervezetet. Az úszás során fontos a megfelelő, egyenletes légzés. Az úszás tüdőre való pozitív hatását az élsportolók is előszeretettel alkalmazzák. (Pl: futók) A gyerekkor egyik leggyakoribb betegsége az asztma. Sajnos az asztma hátterében számos tényező állhat (fertőzés, légszennyezettség, stressz stb…), azonban az úszás erősíti a tüdőt, ami segítheti a felnőttkori légzésfunkciós károsodás kialakulását.

 

Testtartás, hátizom erősítése

Napjaink egyik népbetegsége a gerincferdülés. Ez főként általánosiskola és gimnázium első pár évében alakul ki, amikor gyorsan, pár év leforgása alatt a szervezet képes akár 20 cm-t nőni. Ilyenkor a hát izomzata nem tud egyszerre nőni a gerincoszloppal, így azt nincs, ami megfelelően a helyén tartsa. Ilyenkor alakul ki a gerincferdülés. Azonban, ha ebben a korban megfelelő figyelmet szentelünk ennek az izomtömegnek a növelésér, kikerülhetjük a gerincferdülés veszélyét. Egy embert a gerincoszlopának nem megfelelő állása sajnos akár egész életén át végig kísérheti és ez a probléma idős korban rendkívüli fájdalommal járhat. 

 

Cikközi 2

Élvezetes időtöltés

Mindamellett, hogy gyermekünk izomzata fejlődik, megtanulja biztonságban érezni magát a vízben. Ez megnyugvást adhat számunkra, a vízparti nyaralások során. Az iskolában vagy óvodában összegyűlt stresszt a mozgás alatt felgyülemlett endorfin hormonok elnyomják és ez a folyamat a gyermek alvására és közérzetére is pozitív hatással lehet.

 

Felnőtteknek is ajánlott

Természetesen az úszás nem csak a gyermekekre hat jótékonyan. A felnőttek életére is pozitívan hat. Javítja a test vérellátását, mivel erősíti a szívet. A mentális higiéniát elősegíti, mivel csökkenti a stresszt, ami jó közérzetet biztosít. Azok számára különösen ajánlott ez a mozgásforma, akik ízületi problémákkal küzdenek, mivel úszás közben az ízületek nincsenek kitéve erős nyomásnak. Azonban, ha rendszeresen járunk úszni, óvnunk kell a bőrünket a klór okozta kiszáradástól, erre megfelelő segítséget nyújthat a Schülke termékcsalád Octenicare regeneráló krémje, amely csökkenti a klór okozta viszketést, száraz érzetet és ápolja az érzékeny bőrt.

 

Az összefoglaló végéhez érve, érdemes elgondolkodni, hogy beírásuk gyermekünket iskolai úszásra, vagy kismamaként eljárjunk vele babaúszásra. 

Váltás teljes nézetre!
Az oldal tetejére!