A várandós nők többsége tartózkodik a sportoktól a terhesség ideje alatt. Bizonyos veszélyes sportokat, valóban ajánlott elkerülni, mint például a versenysportokat, küzdősportokat, mert ezek valóban megterhelők tudnak lenni, és sérüléseket okozhatnak a kismamán és a magzaton is egyaránt.

Azonban a test formában tartása, a józan ész határain belül való testmozgás semmilyen kárt nem okoz a magzatnak, sőt, megkönnyíti majd a szülést, és a terhesség utáni regenerációt.

A terhesség alatti sportolást befolyásolja az is, hogy a terhesség melyik szakaszában van a jövendőbeli anyuka. Minél előrehaladottabb a babavárás, annál lazábbra, és rövidebbre kell venni a sportolást. A terhesség alatti sport nem szólhat a teljesítményről, csakis akkor kell sportolni egy kismamának, ha ezáltal ő jobban érzi magát a bőrében.

sport

Érdemes elkerülni azokat a sportokat, amelyek sérüléseket okozhatnak a kismamáknak, vagy a magzatnak. A kismamát ért kisebb sérülések kezelhetőek, és nem is veszélyesek, ha hatásos a kezelési mód. Ajánlott az ilyen sérülésekre jód és alkohol mentes oldatot használni, amely színtelen és nem hagy foltokat a bőrön valamint nem okoz allergiás reakciót sem.

Példaként a terhesség ideje alatt ajánlott sport a Pilates, odafigyelve arra, hogy ne erőltessék meg testünket, annyi szünetet bevonva az edzésbe, ahány csak jól esik. Mindenképpen kérdezzük meg nőgyógyászunkat mielőtt belekezdünk valamilyen testmozgásba.

Váltás teljes nézetre!
Az oldal tetejére!